Op het bochtige parcours van Zele haalde ik een 16de plaats. Mijn hartslag piekte de eerste ronde al snel naar 174bpm. Da’s voor mij serieus in het rood en wou niet echt zakken waardoor ik de 3de ronde moest temporiseren.
Het motiveerde wel dat ik zeker 10 renners inhaalde die één minuut eerder gestart waren. Al vormden die natuurlijk ook extra obstakels. Mijn inhaalskills zal ik ook wat moeten oprakelen.
Veel meer had er deze allereerste wedstrijd toch niet ingezeten: ik zat op mijn plaats en ben tevreden.
De supporters hebben alvast hun uiterste best gedaan!
Maar het is wel duidelijk dat ik naast een stevige basisvorm toch ook nog wat intervaltraining mis. Het kan en moet toch beter.
De basisvorm kan ik voor dit seizoen amper nog verbeteren. Dus ben ik gelijk begonnen met een “Hoge Intensiviteits Interval Training”: 30 sec alles geven, 1 min rust. Al was de intensiviteit toch niet zo hoog als dat had gemoeten… ’t deed toch deugd − lees: zat stikkapot.
Het materiaal hield gelukkig ook stand. Nieuwe cassette, ketting, derailleurwieltje, rechtershifter, binnenbanden, kabels&gaines, remblokken, zadel,… Het was nog een race tegen de tijd om alles in orde te krijgen maar het is toch gelukt! Net op tijd, de avond voor de race.
Dat er veel werk aan was na 10 jaar aan de haak was een evidentie. Vind jij het nieuwe wieltje?
Het oude lijkt eigenlijk meer op een ninjaster dan op een derailleurwieltje 🙂
Een reactie achterlaten