Die keer dat Tine naar een cursus ging

Last modified date

Nele bracht me op de hoogte van een cursus die vandaag startte.
Ik copy-paste wat van het internet:

HOE TRAINEN VOOR EEN PLATTE BUIK – de basis van core training
Zowel vrouwen als mannen willen werken aan een strakkere buik. De vaak gedane sit ups zijn net als de hyperextensions voor de onderrug echter oefeningen waarbij de betroffen spieren erg geïsoleerd worden. Het effect van deze oefeningen is daarom vaak letterlijk oppervlakkig. De spieren die dieper in de romp liggen worden er niet of te weinig mee getraind. Daarnaast berokken deze oefeningen meer schade aan de rug dan dat ze goed doen…De oplossing: doelgerichte core training.
– Onderrug klachten kunnen worden verminderd,
– De houding en zelfs de darmwerking gaan verbeteren
– Je lichaam wordt strakker
– Uitstekend na de zwangerschap: voorkomen problemen zoals incontinentie en bekkeninstabiliteit.

Zeg nu zelf, ideaal!
4 lessen van een uur, met uitzondering van de eerste les.
Jaja, want vandaag was er ook een halfuurtje theorie!
We leerden de verschillende soorten kennen, en een bundel moeilijke woorden die ik al vergeten ben. (dat de lesgeefster een ex-klasgenoot is met maatje 34, is enkel motiverend)
De belangrijkste spier was de TA (tie-ij) Denk maar aan die forse gast uit The A-team 😉
We moesten die opspannen en ontspannen, en dan volgden er telkens moeilijkere oefeningen.
De helft van de groep kon hem amper opspannen, en pipo Tine is de enigste die hem niet kan ontspannen. emo:fatty-doubt
En ik doe nochtans mijn best hoor!
Niet altijd even gemakkelijk met 2 giecheltantes naast je… emo:fatty-amazed 😉

Nu zit ik in mijn zetel, met een beetje zelfbeklag, want die spieren werden duidelijk een lange tijd niet gebruikt. Auw 🙁

IMG_0055

Na een korte theoretische inleiding leert deze cursus je stap voor stap doeltreffende buikspieroefeningen.

1 Response

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: